Pozycjonowanie lokalne

Czym i dla kogo jest pozycjonowanie lokalne ?

Jak pokazuje nasze doświadczenie, lokalne frazy są najlepszym rozwiązaniem dla wielu klientów.
Takie pozycjonowanie jest także tanie, ponieważ konkurencja jest zazwyczaj dużo mniejsza a także celność słów kluczowych jest bardziej odpowiednia.


Zastanówmy się dla przykładu nad słowem pozycjonowanie oraz pozycjonowanie rzeszów.
Dla zapytania pozycjonowanie mamy w wyszukiwarce google prawie 12 milionów wyników !
Natomist słowo pozycjonowanie rzeszów ma około 1 milion wyników.
Idąc dalej tym tokiem, zazwyczaj ceny dla słowa kluczowego mieszczącego się w milionie wyników są całkiem znośne, natomiast dla 12 milionów wyników na pewno takie nie będą. W takich przypadkach zazwyczaj stosuje się indywidualne wyceny pozycjonowania i są to bardzo wysokie koszty miesięczne.

Kolejną sprawą jest tak zwany "target", czyli zakres osób jakie chcemy znaleźć na dane słowo kluczowe.
Słowo pozycjonowanie jest po prostu zbyt ogólne, działa na "całą Polskę".

Szukając osób – jak w tym przykładzie – chcących pozycjonować strony na terenie podkarpacia, łatwo się domyśleć, że najczęściej będą one wpisywać właśnie słowo pozycjonowanie rzeszów albo jego odwrotność, czyli rzeszów pozycjonowanie.

Tak samo działa to w innych kierunkach. Jeśli na przykład prowadzą Państwo zakład stolarski na terenie Krakowa, to logiczne jest, że lepszą i bardziej opłacalną frazą będzie słowo stolarz kraków niż zbyt ogólne słowo stolarz.